تاريخ انتشار: چهارشنبه 1395/6/31
کد خبر: 53590
واقعه عاشورا در منابع کهن منتشر شد

واقعه عاشورا در منابع کهن منتشر شد

در کتاب حاضر، متن گزارش های منابع ششگانه ی یاد شده از وقایع کربلا، همراه با ترجمه، به صورت کتاب مستقل، در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

📚 واقعه عاشورا در منابع کهن منتشر شد.

📖 پیش گفتار کتاب؛

📌 منابع حدیثی و تاریخی فراوانی، حادثه کربلا را گزارش کرده اند؛ ولی میتوان گفت که در میان همه آنها، شش منبع ، به دلیل قدمت، اعتبار نسبی، جامعیت و نیز پیوستگی روایت، از گذشته تا امروز، به گشتردگی مورد استناد قرار گرفته اند . این منابع عبارت اند از : - - تاریخ الطبری ، 
- الارشاد ،
- الفتوح ، 
- الملهوف ، 
- امالی الصدوق
- مقاتل  الطالبین. 

📌ما نیز در نگارش دانش نامه امام حسین علیه السلام، از این شش منبع ، فراوان بهره گرفته و حتی متن کامل گزارش های این منابع را در پایان آن کتاب آورده ایم.


📌 اما از آنجا که شاید افرادی نمی توانند و یا نمیخواهند دوره ی شانزده جلدی دانش نامه یاد شده را تهیه کنند و در حال، مایل اند منابع یاد شده را داشته باشند، در کتاب حاضر، متن گزارش های منابع ششگانه ی یاد شده از وقایع کربلا، همراه با ترجمه، به صورت کتاب مستقل، در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

📌 چاپ اول کتاب واقعه عاشورا در منابع کهن، به کوشش گروه سیره نگاری پژوهشکده علوم و معارف حدیث ،شمارگان هزار نسخه،قطع وزیری (سلفون)، ۱۰۲۹ صفحه و بهای ۵۰ هزار تومان در شهریور ۹۵ توسط انتشارات دارالحدیث چاپ و منتشر شد.

منبع :