تاريخ انتشار: چهارشنبه 1395/8/5
کد خبر: 54226
چاپ ۲۱۳ اثر بین‌المللی از سوی مؤسسه دارالحدیث

چاپ ۲۱۳ اثر بین‌المللی از سوی مؤسسه دارالحدیث

مدیر امور بین‌الملل مؤسسه دارالحدیث از انتشار ۲۱۳ اثر بین‌المللی به زبان‌های مختلف و ویژه اقشار گوناگون از سوی این موسسه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی مطهری، امروز چهارم آبان ماه در مراسم رونمایی از شش اثر جدید این موسسه که در محل انتشارات آن برگزار شد، گفت: بعد از جریاناتی که در افغانستان و سوریه رخ داد هجم پناهندگان مسلمان و شیعه از کشورهای اسلامی به کشورهای اروپایی رواج زیادی یافته است و برخی آمارها حکایت از تعداد زیاد افراد دارد.
وی ادامه داد: بسیاری از این افراد که کودکان و نوجوانان یتیم هستند گاهی یکی از اعضای اصلی و گاهی تمامی اعضای خانواده را از دست داده و در کمپ‌های کشورهای اروپایی زندگی می کنند و به شدت در معرض تغییر دین هستند و حتی مسایل ضد اخلاقی مانند همجنس‌گرایی در میان آنان تبلیغ و ترویج می‌شود.
مطهری گفت: گاهی برخی کودکان توسط دوستان ما به مراکز اسلامی برده می‌شوند تا متولیان امر شنوای مشکلات و گرفتاری های آنان باشند ولی به اذعان بسیاری از کسانی که در این مراکز فعالیت دارند به اتفاق ما در حوزه معارف اسلامی نقص داریم و کتابی که به زبان‌های مختلف برای این اقشار تولید شده باشد نداریم.
مطهری گفت: به همین دلیل موسسه دارالحدیث در سال‌های اخیر به این بحث ورود کرد و امروز معتقدم که جوابگوی تمامی نیازهای فرهنگی مسلمانان شیعه خارج از کشور هستیم و با این وسیله می‌توانیم نقش مهمی در حفظ هویت اسلامی برای کسانی که گرفتار چنین مشکلاتی هستند و یا به صورت عادی در دیگر کشورها زندگی می‌کنند ولی دسترسی به منابع ندارند ایفا کنیم.
وی تاکید کرد: میلیاردها تومان صرف مسایل فرهنگی در کشور می‌شود ولی در عرصه بین‌الملل نقایص زیادی داشته‌ایم و راهبردی در این زمینه طراحی نشده است.
وی از چاپ ۲۱۳ اثر در فضای بین‌المللی و به زبان‌های انگلیسی و فرانسه و ... از سوی این موسسه برای اقشار مختلف خبر داد.
همچنین مصطفی پورنجاتی، مدیر تولیدات ترویجی موسسه دارالحدیث گفت: روش موسسه دارالحدیث عمومی‌سازی معارف اسلامی در سطح کیفی و بسیار بالاست و تلاش کرده‌ایم تا در آثار بیشترین جاذبه را ایجاد کنیم.
وی افزود: به عنوان مثال برای تولید کتاب زندگی و بندگی یکسال و نیم کار تحقیقاتی و نگارش آن زمان برد تا اثر هم در طراحی و هم در محتوا جذاب  و روان باشد؛ در این اثر تنها به ذکر روایات و آیات اکتفا نشده بلکه متن‌های خوش‌خوان و روان و گویا و در عین حال مختصر نیز در ذیل یک آیه و روایت به صورت کاربردی برای زندگی مردم بیان شده است.
 
 

منبع :