دوشنبه 1401/9/7
کد : 75636

درسنامه جوانی و اخلاق موفقیت منتشر شد

حوزه» مدیر عامل انتشارات دارالحدیث، گفت: انتشارات دارالحدیث کتاب درسنامه جوانی و اخلاق موفقیت را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، مدیر عامل انتشارات دارالحدیث، بیان کرد: انتشارات دارالحدیث کتاب درسنامه جوانی و اخلاق موفقیت را منتشر کرد.

وی ادامه داد: این کتاب در قطع وزیری و حجم ۱۸۷ صفحه به دو موضوع مهم جوانی و موفقیت پرداخته و اخلاق دستیابی به موفقیت را در دوران جوانی که مهمترین مقطع زندگی انسان است از منظر آموزه های قرآنی و حدیثی بررسی کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سبحانی نیا افزود: موفقیت در زندگی گوهر گرانبهایی است که هر انسانی در طول زندگی اش به دنبال آن است؛ لکن دستیابی به آن در جوانی مطلوبتر و زندگی انسان را با برکت تر می سازد. این گوهر گرانبها چیزی است که هر جوانی خواستار آن است.

وی اظهار کرد: لکن از آنجا که جوانان راه رسیدن به آن را در زندگی نمی دانند حتما نیازمند کمک و راهنمایی برای نیل به هدف خود و موفقیت در دستیابی به هدف خویش هستند. این کتاب ضمن بیان مولفه های موفقیت و راهکارهای رسیدن به آن خواننده را در اخلاق نیل به موفقیت یاری می رساند.

عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث بیان کرد: آموزه‌های اخلاقی به ما می آموزد چگونه درست و اخلاقی به موفقیت برسیم. و عمل به این آموزه ها ضمن یاری رساندن در جهت نیل به اهداف زندگی آن را برای فرد گوارا می سازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سبحانی نیا افزود: البته با بی اخلاقی و بد اخلاقی و پایمال کردن ارزشهای رفتاری و اخلاقی نیز ممکن است به موفقیت دست یافت لکن این موفقیت چند ویژگی دارد: اول آنکه این نوع موفقیت غالبا دیر هنگام حاصل می شود.

وی ادامه داد: دومین ویژگی آن این است که این نوع موفقیت برای صاحبش گوارا و دلنشین نیست و البته پایدار و بادوام نیز نخواهد بود. لکن موفقیتی که با رعایت موازین اخلاقی حاصل شود می تواند برکاتش برای انسان بعد از مرگ نیز تداوم داشته و چون صدقه جاری برای صاحبش باشد.

مولف کتاب گفت: این کتاب در قالب درسنامه در شانزده درس برای مخاطبان در مقاطع سنی مختلف بویژه برای جوانان نگاشته شده است و قابلیت تدریس در دوره متوسطه دوم و نیز در مقطع کارشناسی دانشگاه را دارد. همچنین میتوان آن را به صورت کارگاهی برای جوانان به صورت فشرده برگزار نمود.

وی اضافه کرد: مهمترین مباحث کتاب شامل تعریف جوانی؛ اخلاق و موفقیت و نیز بیان اهمیت جوانی در زندگی انسان، راهکارهای موفقیت و موانع آن است. مولف در این کتاب راهکارها را نیز به سه دسته راهکارهای شناختی، احساسی و عملی تقسیم کرده است .

عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث یادآور شد: مطالعه این کتاب را به همه جوانان عزیز توصیه کرده و موفقیت را برای همه آنان از خدای متعال خواستارم.