عنوان کتاب : از رمضان بیشتر بدانیم
پدیدآورنده : حسین پور شریف
قطع : رقعی
نوبت چاپ : دوم
تاریخ انتشار : 1394
محل نشر : قم
تعداد جلد : 1
ناشر : دارالحدیث جستجو در Lib.ir

از رمضان بیشتر بدانیم

«از رمضان بیشتر بدانیم» عنوان کتابی است به قلم "حسین پورشریف" که در آن چهل پرسش و پاسخ درباره ی ماه مبارک رمضان بر اساس کتاب «ماه خدا» عرضه شده است.

شخصی که می ‏خواهد از این میهمانی به نحو شايسته بهره‏ مند شود، باید: فضایل و ویژگی‏ های ماه رمضان را بشناسد؛ برای میهمانی خدا آماده شود؛ آداب این میهمانی را رعایت کند؛ به درک درستی از شب قدر برسد؛ و با دستی پر، از این میهمانی الهی بیرون رود.

در كتاب «ماه خدا (پژوهشی جامع در بارۀ ماه مبارک رمضان از نگاه قرآن و حدیث)»، نوشتۀ آیة الله ری‏ شهری،  به حدود هشتاد آیۀ قرآنی و نهصد حدیث، استناد شده است. کتاب به صورت عربی ـ فارسی در دو جلد، تدوین شده و با توجه به حجم بالای کتاب ماه خدا، و پژوهشی بودن آن، تصمیم برآن گرفته شد تا کتاب «از رمضان بیشتر بدانیم» را با بهره ‏گیری از آن، در قالب پرسش و پاسخ تهیه شود.

در تدوین «از رمضان بیشتر بدانیم» سعی شده است که پرسش‏ ها و پاسخ‏ ها از سویی، از نظر موضوع و شیوۀ نگارش، جوانانه و برای عموم مردم نوشته شوند تا رضایت خاطر آن ها جلب گردد و از سوی دیگر، مفید و کاربردی باشند.

تلاش شده است تا در حد توان، مطالب در کمترین حجم ممکن ارائه شوند و از زیاده ‏نویسی و پرگویی خودداری گردد.

کتاب شش فصل دارد که به ترتیب عبارت است از: فضایل ماه خدا، آمادگی برای میهمانی خدا، آداب میهمانی خدا، آداب شب قدر، آداب بیرون آمدن از میهمانی خدا و آداب عید فطر.

این کتاب برای نخستین بار در تابستان ۱۳۹۴ در انتشارات موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث منتشر شده است و نکته قبال توجه آن استقبال مخاطبان به رسیدن به چاپ دوم پس از یک هفته می باشد. این کتاب در ۹۶ صفحه با قطه رقعی می باشد و نوبت دوم آن در تیراژ ۱۰۰۰ نسخه با قمیت ۵۰۰۰ تومان منتشر شده است.