تاريخ انتشار: دوشنبه 1394/3/11
کد خبر: 43201
ضرورت ورود موسسه دارالحدیث به عرصه کودک و نوجوان/ اجرای طرح‎های قرآنی

ضرورت ورود موسسه دارالحدیث به عرصه کودک و نوجوان/ اجرای طرح‎های قرآنی

۹ اثر جدید موسسه دارالحدیث طی مراسمی با حضور معاون فرهنگی موسسه در کتابخانه عمومی آیت‌الله‌العظمی خامنه‎ای قم رونمایی شد.

به گزارش اطلاع رسانی دارالحدیث به نقل از خبرگزاری بینالمللی قرآن (ایکنا) این مراسم دیشب ۱۰ خرداد ماه با حضور تعدادی از کودکان در کتابخانه آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای برگزار و ۹ جلد کتاب در گروه سنی کودک و نوجوان از جمله «از قرآن بیشتر بدانیم» رونمایی شد.

حجت‎الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی، معاون فرهنگی موسسه دارالحدیث در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: در این مراسم ضمن رونمایی از این ۹ اثر، آثار تبدیل شده به بریل برای نابینایان نیز معرفی و رونمایی شد.

وی با بیان اینکه سایت جدید این موسسه نیز در حال راه‌اندازی است اظهار کرد: با راه‌اندازی سایت تمامی عناوین آثار موسسه در این سایت بارگذاری خواهد شد و خرید اینترنتی نیز فعال می‌شود و کسانی که بیشترین خرید را داشته باشند، در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند.

سبحانی با اشاره به مضامین این آثار بیان کرد: معرفی اهل بیت(ع)، مضامین دینی و اخلاقی، معرفی زنان برتر اسلام، ازدواج و ... مضامین این آثار هستند که در قالب نثر و نظم رونمایی شد و نویسندگان خوب از جمله محمود پوروهاب، مسلم ناظری و نویسندگان این مجموعه‌ها هستند.

اجرای طرح‌های قرآنی در پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع)

سبحانی همچنین با اشاره به فعالیت پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) در موسسه دارالحدیث عنوان کرد: در این مراسم یکی از کتاب‌های قرآنی این پژوهشکده رونمایی شد و تا پایان سال نیز دو تا سه اثر دیگر در موضوعات قرآنی و علوم قرآنی منتشر خواهد شد.

سبحانی با بیان اینکه چند طرح قرآنی نیز در دست تالیف و تدوین است بیان کرد: از قرآن بیشتر بدانیم براساس ۱۱۴ سؤال قرآنی با اتکاء به کتاب شناخت‌نامه قرانی موسسه استخراج و به آنها با زبانی متناسب با کودکان و نوجوانان پاسخ داده شده است.

وی در پاسخ به چرایی ورود موسسه به کارهای کودک و نوجوان اظهار کرد: تولید آثار تخصصی ارزش خود را دارد و لازم است اما ضرورت تولید آثار دینی و قرانی برای اقشار مختلف جامعه از جمله نوجوانان ضروری است و موسسه نیز این توانایی را دارد.

انتشار ۳۰ جلد کتاب

سبحانی عنوان کرد: در حقیقت دارالحدیث برای این مقطع سنی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده و در دوسال گذشته ۳۰ عنوان کتاب ویژه کودکان و نوجوانان منتشر کرده است.

سبحانی تصریح کرد: این حرکت در دارالحدیث با قدرت و پشتکار هرچه بیشتر انجام می‌دهد به این دلیل که متاسفانه امروز بازی‌های کودکان تفاوت کرده است و کودکان بیشتر به دنبال بازی‌های رایانه‌ای میروند و اگر به فکر نباشیم به جایی می‌رسیم که کودکان کتاب را نمی‌شناسند.

یادآور می‌شود، در این مراسم پنج کتاب جدید در گروه کودک و نوجوان با عناوینی شبنم قشنگترین هدیه، باران قاصدک، سایه روشن، مرد بارانی با اسب سفید خواهد آمد و همسفر پرندهها همچنین کتب نجوای عاشقانه موسی، از قرآن بیشتر بدانیم، من ازدواج نمیکنم و در بهشت ایمان نیز در گروه جوان، رونمایی شدند.

منبع :