تاريخ انتشار: پنج شنبه 1395/2/23
کد خبر: 50911
«انتشارات دارالحدیث» از تاسیس تا کنون

«انتشارات دارالحدیث» از تاسیس تا کنون

گزارش «انتشارات دارالحدیث» از بدو تاسیس تا کنون، در برنامه شبکه سراسری رادیو معارف
مدیر عامل انتشارات دارالحدیث روز سه شنبه 21 اردیبهشت ماه، در برنامه زنده رادیو معارف حضور یافت و در باره فعالیتهای انتشارات دارالحدیث در طول سالهای تأسیس تا کنون مطالبی را عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، در این برنامه که در غرفه یکی از ناشران حاضر در نمایشگاه بین المللی اجرا شد حجت الاسلام سبحانی نیا به پرسشهای مجری برنامه زنده «باغ کتاب» که در روزهای فعالیت نمایشگاه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸ پخش می شود پاسخ گفت .

دکتر سبحانی نیا با اشاره به سابقه حدود ۱۸ ساله انتشارات دارالحدیت آمار عناوین تولید شده توسط این انتشارات را حدود ۴۰۰ عنوان دانست که به طور میان گین هر عنوان دو جلد و جمعا نزدیک به ۸۰۰ جلد کتاب تا کنون توسط این انتشارات منتشر شده است.

معاون فرهنگی و هنری دارالحدیث گفت: از ویژگی های انتشارات دارالحدیث این است که آثار ی که منتشر می کند تماما توسط مؤسسه دارالحدیث تولید می شود.
وی در ادامه گفت: در مؤسسه دارالحدیث پژوهشگاه قرآن و حدیث، دانشگاه قرآن و حدیث، معاونت فرهنگی و هنری و مدیریت کتگره ها آثار متعددی را در راستای مأموریت خود تولید کرده و توسط انتشارات منتشر می شود. به همین منظور منشورات دارالحدیث از پشتوانهی علمی اعتماد بخشی برخوردار است و تاکنون ثابت کرده است که آثار تولید و منتشر شده توسط دارالحدیث از اتقان بالایی برخوردار بوده و اعتماد مردم عزیز را جلب نموده است.

دکتر سبحانی نیا در پاسخ به این پرسش که دیدگاهتان در باره کتابهای تولید شده توسط ناشران امروزی چیست پاسخ گفت:
به نظرم باید برای کتاب سه گروه سه نوع فعالیت انجام دهند: نخست دولت و حاکمیت. با توجه به اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود و رهبران این انقلاب فرهنگ را هویت بخش به ایران اسلامی دانسته اند لازم است حاکمیت نظام جمهوری اسلامی از ناشران  و برای ترویج کتاب خوانی اقدامات حمایتی ویژه ای را تدارک کرده و بیش از آنچه تاکنون انجام شده اقدام شود.

گروه دوم ناشران هستند . این گروه از مجریان اصلی تولید آثار مکتوب باید ضمن ارتقاء بخشی به محتوای تولیدات خود ذائقه و سلیقه مخاطب را نیز در تولیدات خود لحاظ کنند.

گروه سوم نیز مردمند. مردم عزیز باید با کتاب آشتی کنند. امروز ما نیازمن آنیم که جامعه را ابتدا با کتاب آشنا کنیم و سپس از مردم بخواهیم که با این دوست خوب آشتی کرده و با آن همراهی کنند و در در زندگی خود جایی را برای کتاب به صورت مستمر باز کنند.

حجت الاسلام والمسلمبن سبحانی نیا در پاسخ به آسیب امروز نشر کتاب گفت: امروز برخی ناشران بیش از آنکه دغدغه فرهنگ داشته باشند دغدغه کسب دارند. ناشری که کسب و درآمد اولویت اول او باشد و بیشترین همّ او کسب باشد فرهنگ را فدا می کند،و اخلاق را نیز زیر پا می گذارد. لذا کتابهای بی محتوا اما برخوردار از زیبایی ظاهری و تصویرگری را بدو اذن صاحبان آن از کشورهای خارجی اخذ و با یک ترجمه نه چندان مطلوب نهضت ترجمه منفی را راه ادازی کرده و آثار غیر اصیل و غیرمناسب برای جامعه ما را به مردم عرضه و به خورد ملت می دهند.

سبحانی نیا در ادامه گفت از نمایشگاه سال قبل تا به این نمایشگاه انتشارات دارالحدیث بالغ بر ۵۰ عنوان کتاب جدید در موضوعات مختلف منتشر کرده است. کتابهای منتشر شده در موضوعات علوم قرآن و حدیث، تفسیر روایی، کلام، اخلاق و روانشناسی اسلامی، و نیز کتابهای عمومی و ترویجی برای مخاطبان در سنین مختلف اعم از کودک، نوجوان و بزرگسال بوده است.

مدیر عامل انتشارات دارالحدیث در پایان خبر از رونمایی چند اثر جدید داد و گفت : به زودی بیش از بیست اثر کودک و نوجوان در یک مراسم خاص رونمایی خواهد شد. این آثار که با بهترین کیفیت از نظر محتوایی و نیز تصویر گری و نیز امور فنی چاپ، در حال تولید است هم اکنون مراحل پایانی تولید خود را سپری می کند و از سری کتابهای شبنم خواهد بود که در ماه مبارک رمضان رونمایی می شود.

 

                                          

 

منبع :