تاريخ انتشار: چهارشنبه 1395/8/5
کد خبر: 54217
ترویج، نشر و گسترش معارف اهل بیت رسالت مؤسسه دارالحدیث

ترویج، نشر و گسترش معارف اهل بیت رسالت مؤسسه دارالحدیث

حجت الاسلام والمسمین سبحانی نیا رسالت مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث را ترویج، نشر و گسترش معارف اهل بیت(ع) و حدیث عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانیدارالحدیث، به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا در مراسم رونمایی از تازه‌های نشر مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث که در دفتر انتشارات این مؤسسه واقع در خیابان معلم برگزار شد با اشاره به روایت سفینه نوح بیان داشت: کشتی وسلیه نجات انسان در دریا است و هر شخصی که سوار آن باشد نجات پیدا می کند و هر شخصی که از آن فاصله داشته باشد غرق می شود.

معاونت فرهنگی مؤسسه دارالحدیث ادامه داد: با توجه به تشبیه اهل بیت(ع) به کشتی نجات از سوی پیامبر اکرم(ص) امروزه تعصی به اهل بیت(ع) بسیار مهم است اما از آنجا که دست ما از پیامبر اکرم(ع) و حتی ولی زمان حضرت ولی عصر(عج) کوتاه است باید به یادگار آنها یعنی روایات عمل کرد.

وی رسالت مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث را ترویج، نشر و گسترش معارف اهل بیت(ع) و حدیث دانست و اظهارداشت: تمامی منشورات این مؤسسه چه کتاب های تخصصی  و چه کتاب های ترویجی بر معارف قرآن و حدیث تأسی دارند همچنین این مؤسسه تلاش می کند محصولات خود را متناسب با نیاز های روز جامعه و برای تمامی سنین تدوین کند.

مدیر انتشارات دارالحدیث با بیان این که ماهانه بیش از ۱۰ عنوان کتاب از مؤسسه دارالحدیث منتشر می شود، خاطرنشان کرد: از دغدغه های امروزی تهاجم فرهنگی در فضای مجازی و رسانه ای است که متأسفانه به صورت تمام عیار جهت اشاعه ناهنجاری اخلاقی مورد استفاده قرار می گیرند؛ رهبرمعظم انقلاب نیز جهت مقابله با تهاجم فرهنگی و ترویج سبک زندگی اسلامی توصیه های فراوانی داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: تولید آثار مکتوب از راههای مقابله با تهاجم فرهنگی محسوب می شود اما کافی نیست بلکه باید از ابزارهای به روز جامعه استفاده کرد بنابراین مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث تولید رسانه ای را نیز در دستور کار خود قرار داده است تا بتواند در محیط مجازی نیز حضور داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با بیان این که در این مراسم از ۶ کتاب رونمایی خواهد شد، گفت: کتاب زندگی و بندگی با رویکرد سبک زندگی دینی در دو بخش زندگی و بندگی تولید شده است؛ کتاب واقعه عاشورا نیز ۶ منبع و مقتل کهن را در یک عنوان جمع کرده است.

وی ادامه داد: کتاب عروج سرخ مجموعه ای از اشعار عاشورایی است که مناسب ترین اشعار با تاریخ عاشورا در آن جمع آوری شده است؛ کتاب  اشعار توحیدی نیز مجموعه اشعار در زمنیه توحید را جمع آوری کرده است؛ دو کتاب دروس فی اختلاف الحدیث و سهل بن زیاد و روایات نیز به زبان عربی تدوین شده و تخصصی هستند.

مدیر انتشارات دارالحدیث به کتاب های در دست چاپ مؤسسه دارالحدیث اشاره کرد و گفت: کتاب آداب و اخلاق مامقانی که مجموعه عربی و شش جلدی آیت الله مامقانی را گزیده و به فارسی ترجمه کرده است همچنین کتاب مصور ثارالله در آینده ای نزدیک منتشر خواهند شد.