تاريخ انتشار: سه شنبه 1395/8/11
کد خبر: 54428
رونمایی از «کتاب مصور ثارالله» در برنامه زنده شبکه سه سیما

رونمایی از «کتاب مصور ثارالله» در برنامه زنده شبکه سه سیما

کتاب «ثارالله»، برگرفته از دانشنامه 14 جلدی امام حسین(ع) روایتی مصور از زندگی و سیره امام حسین(ع) است که یکشنبه 9 آبانماه در برنامه تلوزیونی خط سوم شبکه سه سیما، رونمایی و معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، برنامه تلوزیونی «خط سوم» با حضور معاون فرهنگی و هنری و مدیر هنر و رسانه مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، به عنوان مهمانان این برنامه پخش شد.

معرفی دستاوردهای فرهنگی و هنری مؤسسه دارالحدیث، از جمله کتاب «مصور ثارالله»، ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه یک شنبه شب، بطور زنده به مدت ۴۵ دقیقه در برنامه خط سوم ، روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا در ابتدا به معرفی مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث پرداخت و گفت: بیش از دو دهه از راه اندازی مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث می گذرد، و در این مؤسسه بخش های مختلفی مانند، بخش آموزشی(دانشگاه قران و حدیث) و پژوهشی(پژوهشگاه قرآن و حدیث) و معاونت فرهنگی و هنری فعالیت می کنند.

معاون فرهنگی و هنری دارالحدیث، رسالت معاونت فرهنگی و هنری را تاثیر گذاری  برفرهنگ عمومی جامعه برشمرد و افزود: تولید آثار تخصصی و آموزش علمی تنها نیاز جامعه نیست و جامعه امروز نیازمند معارف دینی به زبان ساده و عمومی است.

در ادامه مدیر هنر و رسانه دارالحدیث به معرفی کتاب مصور ثارالله، این اثر تازه نشر مؤسسه دارالحدیث پرداخت و گفت: این کتاب روایتی مصور از زندگی، سیره و قیام حضرت سیدالشهداء(ع) و برگرفته از دانشنامه ۱۴ جلدی امام حسین (ع) است.

علیرضا سرمدی افزود: در این کتاب از تصویرگری های نرم افزار ثارالله استفاده شده و در فصل نخست با عنوان پنجمین خورشید به زندگی حضرت از هنگام تولد، تا دوران امامت پدر و خود حضرت اشاره دارد.

مدیر هنر و رسانه دارالحدیث اظهار داشت: روایت تصویری از مسیر کاروان امام از مدینه تا مدینه، با عنوان مسیر سرخ، همچنین خلافت یزید وشیوه حکومت خصمانه ی او همراه با تصویرسازی ارائه شده است.

وی تصریح کرد: روز واقعه عنوان بخش اصلی کتاب ثارالله است. در این بخش قدم به قدم به رخداد واقعه کربلا همراه با تصویر پرداخته شده است. نماز در میانه میدان، مقاومت شجاعانه، اولین شهید بنی هاشم، شهادت علمدار حسین و خیمه ها در آتش عناوین این بخش از کتاب است.

مدیر هنر و رسانه دارالحدیث گفت: شناخت یاران امام و یاران یزید و سرنوشت هریک از آنها ، همچنین از کربلا تا شام بخش های دیگر این کتاب را تشکیل می دهد.

آقای سرمدی اظهار داشت: دانشنامه ۱۴ جلدی امام حسین(ع)، با هدف استفاده پژوهشگران، تالیف و منتشر شده و کتاب مصور ثارالله همان محتوای دانشنامه را با بهره گیری از جلوه های ادبی، هنری، رسانه ای  خلاصه کرده و در اختیار جوانان و نوجوانان می گذارد.

معرفی نرم افزار چند رسانه‌ای ثارالله و نرم افزار موبایلی خیمه گاه بهشت از دیگر بخش های برنامه خط سوم بود.

 

 

 

 

          

منبع :