یکشنبه 1395/11/3
کد : 56033

كتاب «يك بهار از بهشت ميچينم» منتشر شد

کتاب «یک بهار از بهشت میچینم» با بیانی لطیف و شاعرانه، زیبایی های عفاف و حجاب را بیان کرده و به دنبال گشودن دریچه ای از زیبایی عفاف و حجاب به جوانان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به جزئیات انتشار کتاب یک بهار از بهشت میچینم، اظهار کرد: حقیقت زیبایی، رویش روشن اندیشه، جزیره فرشتگان، روح زیبای من، حقیقتی که در کودکی دل یافتم، تمنای روح برای جاویدانگی، زیر چتر حجاب و باور سبز رویش از جمله عناوین فصول این کتاب است.

وی خاطرنشان کرد:‌ فرصت دوباره رویش، آیه‌های ایمان، گذر باید کرد، ترانه‌ای جاودانه خواهم سرود، در سپیده حجاب، روح مقدس زندگی، رویش اندیشه و خورشید حیات و روح زیبا از عناوین فصول دیگر این کتاب است.

مدیر انتشارات دارالحدیث با اشاره به عناوین فصول دیگر این کتاب، گفت:‌ خورشید خندان حیات، تولد سبز، ماه را میان فانوس یافتم، لحظه جاودانه طراوت روح، حقیقت نزدیک است، باطنی زیبا، دریای مواج حجاب، رنگ الهی، طلوع سپید اقتدار و طنین روشنگرانه حجاب از دیگر عناوین فصول این کتاب است.

وی با اشاره به اهمیت حجاب گفت: حجاب از موضوعات مهمی است که از متون و آموزه‌های قرآن سرچشمه گرفته، بنابراین باید در برابر نامحرم پوشش شرعی را رعایت کرد، البته موضوع حجاب تنها به بانوان اختصاص ندارد.

مدیر انتشارات دارالحدیث با اشاره به منافع حاصل از حجاب برای مردان، گفت: مصونیت مردان از هوسرانی و گناه و افزایش بهره‌وری در کار به واسطه تمرکز پیدا کردن بر انجام کار از جمله مزیت‌های حجاب و عفاف برای مردان است.

وی عنوان کرد: امنیت جسمی و آسایش روانی زنان به هنگام حضور در جامعه، حفظ حرمت و کرامت زنان به هنگام حضور در جامعه، ارتقای جایگاه زن در جامعه و آسودگی و آرامش خاطر زن از لغزش‌های احتمالی از مزایای حجاب برای بانوان است.

 

«یک بهار از بهشت میچینم»، در پی آن است تا با بیانی لطیف و شاعرانه ، زیبایی های عفاف و حجاب را به تصویر بکشد تا از این طریق ، گامی کوچک در راه برطرف ساختن این نیاز بردارد و به بانوان جامعه، بینش تازه ای درباره تاثیر زیبایی شناسی این مساله ارائه دهد. کتاب، به دنبال گشودن دریچه ای به سمت آگاهی و روشنی است تا جوانان ما با مطالعه آن ، زیبایی عفاف و حجاب را به روشنی دورنی کنند.

کتاب «یک بهار از بهشت میچینم » تالیف معصومه محمدی سیف  به زبان فارسی  در ۸۷ صفحه به چاپ رسیده  و در سال ۱۳۹۵ توسط معاونت فرهنگی و هنری انتشارات دارالحدیث منتشر شده است.

 

منبع :