تاريخ انتشار: شنبه 1395/12/28
کد خبر: 57273
تجلیل از موسوعه الامام الحسین (ع) در کنگره بین‌‌المللی نوآوری در منبر حسینی

تجلیل از موسوعه الامام الحسین (ع) در کنگره بین‌‌المللی نوآوری در منبر حسینی

در این کنگره از مجموعه 12 جلدی «موسوعه الامام الحسین(ع)» و مجموعه 2 جلدی «الصحیح من مقتل الحسین(ع)» که توسط آیت‌الله محمدی ری‌شهری با همکاری جمعی از محققان دارالحدیث به ویژه حجت‌‌الاسلام سیدمحمود طباطبایی‌نژاد تألیف و توسط انتشارات دارالحدیث منتشر شده است، تجلیل شد.

کنگره بین‌‌المللی نوآوری در منبر حسینی با هدف ارائه و تببین روش‌های نو در منبر و مرثیه‌سرایی برای امام حسین(ع) و شناسایی تحریف‌ها و خرافات وارد شده به این موضوع اساسی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، کنگره بین‌‌المللی نوآوری در منبر حسینی «الموتمر الدولی حول التجدید فی المنبر الحسینی» به همت عتبه مقدسه حضرت عباس (ع) و موسسه علمی بحرالعلوم الخیریه در نجف اشرف آغاز شد.

این کنگره با هدف ارائه و تببین روش‌های نو در منبر و مرثیه‌سرایی برای امام حسین (ع) و شناسایی تحریف‌ها و خرافات وارد شده به این موضوع اساسی و اختصاصی شیعه برگزار می‌شود. در این کنگره علما حوزه علمیه نجف،کربلا و برخی کشورهای دیگر و نیز جمعی از اندیشمندان از حوزه علمیه قم حضور یافته‌اند. 

حجج‌الاسلام  «محمدتقی سبحانی‌نیا» معاون فرهنگی و مدیر عامل انتشارات دارالحدیث و «سیدمحمود طباطبایی‌نژاد» مدیرگروه تاریخ و سیره پژوهشگاه قرآن و حدیث در زمره مدعوین در این کنگره حضور یافته و سخنرانی خواهند کرد. 

بر پایه این گزارش، کنگره بین‌‌المللی نوآوری در منبر حسینی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در شهرهای نجف اشرف و کربلا ادامه خواهد شد.

همچنین در این کنگره از مجموعه ۱۲ جلدی «موسوعه الامام الحسین(ع)» و مجموعه ۲ جلدی «الصحیح من مقتل الحسین(ع)» که توسط  آیت‌الله محمدی ری‌شهری با همکاری جمعی از محققان  دارالحدیث به ویژه حجت‌‌الاسلام سیدمحمود طباطبایی‌نژاد تألیف و  توسط انتشارات دارالحدیث منتشر شده است، تجلیل خواهد شد.

در حاشیه این مراسم جلسه مذاکره برای همکاری میان موسسه دارالحدیث و موسسه بحرالعلوم الخیریه انجام شد.

 شب گذشته نیز «محمدتقی سبحانی‌نیا» معاون فرهنگی و مدیر عامل انتشارات دارالحدیث با حجت‌الاسلام و المسلمین «سید محمدعلی بحرالعلوم» رئیس موسسه بحرالعلوم درباره زمینه‌های همکاری میان دو موسسه به ویژه همکاری در تولید و انتشار آثار  حسینی گفت‌وگو کردند که حجت‌الاسلام بحرالعلوم ضمن اعلام همکاری موسسه خود، زمینه همکاری و مشارکت در چاپ و توزیع محصولات موسسه دارالحدیث را با «دارالکفیل» وابسته به عتبه مقدسه حضرت عباس(ع) فراهم کرد.