یکشنبه 1396/2/31
کد : 58740

روایتی مصور از تاریخ زندگی امام حسین (ع) از دریچه کتاب

کتاب «ثارالله» که روایتی مصور از تاریخ زندگی امام حسین (ع) از ولادت تا شهادت است، از سوی موسسه دارالحدیث منتشر شد.

پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث به نقل از خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) ـ  معاونت فرهنگی و هنری دارالحدیث، سال ۱۳۹۲ نخستین نرم‌افزار چندرسانه‌ای درباره حضرت امام حسین (ع) را تولید کرد. در بخش‌هایی از این نرم افزار، گزیده‌ای از زندگی امام حسین (ع) به‌صورت ترکیبی از متن و نقاشی‌های جذاب و زیبا و در برخی قسمت‌ها از تصاویر متحرک استفاده شده که مخاطب جوان و نوجوان را مشتاق به استفاده از محتوای نرم‌افزار می‌کند. اکنون این بخش از نرم‌افزار به‌صورت کتاب مصور منتشر شده و این انتشارات نخستین کتاب مصور از برگزیده وقایع زندگی امام حسین (ع) را به سبکی بسیار جذاب و منحصر به‌فرد منتشر کرده است.

حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا، مدیرعامل انتشارات دارالحدیث درباره این کتاب گفت: کتاب مصور «ثارالله» روز سوم شعبان که برابر با میلاد باسعادت آن امام بزرگوار است، برای عرضه به علاقه‌مندان ساحتش، چاپ و به بازار نشر عرضه شد.

وی بیان کرد: به‌نظر می‌رسد در حال حاضر اثری مشابه برای این کتاب ارزشمند در بازار کتاب وجود نداشته باشد و نوجوانان و جوانان با استفاده از این کتاب که به‌صورت تمام رنگی و برخوردار از متون معتبر، کوتاه و گزیده و همراه با نقاشی‌های فاخر منتشر شده با اشتیاق بیشتر بتوانند امام را بشناسند و از واقعه عاشورا و حوادث پس از آن به صورت مستند آگاه شوند.
 
سبحانی‌نیا افزود: مؤسسه چندرسانه‌ای «آسمانه» مجری نرم‌افزار «ثارالله» و کتاب مصور «ثارالله» است.
 
نخستین چاپ کتاب «ثارالله» در ۱۵۶ صفحه مصور با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای ۳۵ هزار تومان از سوی معاونت فرهنگی و هنری موسسه دارالحدیث راهی بازار نشر شده است.

منبع :