عنوان کتاب : بازنگاشت نقض
صفحات : 904 صفحه
قطع : وزیری سلفون
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1396
محل نشر : قم
تعداد جلد : 1 جلدی
ناشر : انتشارات دارالحدیث جستجو در Lib.ir

بازنگاشت نقض

بازنگاشت «نقض» عبدالجلیل رازی قزوینی که بر اساس تصحیح استاد فقید دکتر میر جلال الدین محدّث اُرموی و توسط استاد دکتر سیّد علی موسوی گرمارودی انجام شده، در خرداد ماه سال ۹۶ در ۹۰۴ صفحه وزیری منتشر شد.

کتاب نقض، اثر عبدالجلیل رازی قزوینی، از متون کهن فارسی در حوزۀ مناظرات کلامی و اعتقادی است که حاوی اطلاعات فراوان تاریخی و جغرافیایی از قرن ششم است و همواره مورد توجه پژوهشگران بوده است. اما با این همه، خوانش این کتاب برای محققان و پژوهشگران امروزی، دشوار به نظر می‌رسید. بر این اساس، پس از چاپ منقّح این کتاب در مجموعه آثار کنگرۀ بزرگداشت عبدالجلیل رازی، کار بازنویسی این کتاب به استاد دکتر سیّد علی موسوی گرمارودی سپرده شد و ایشان هم به شایستگی از عهدۀ این کار بر آمدند.

ایشان در بازنويسی اين كتاب كوشيده‌ است نثر آن را به نثر معيار ِامروزی با اندكی چاشنی باستان‌گرایی برگرداند و حتی المقدور نه چیزی بر معانی عبارات بيفزايد و نه چیزی از آن بکاهد.

متن این کتاب به همراه نمایۀ موضوعی و چند فهرست فنّی در ۹۰۴ صفحه به زیور طبع آراسته شده است. علاقه­ مندان برای خرید این کتاب، می­ توانند به نشانی اینترنتی shop.darolhadith.ir  مراجعه نمایند.