تاريخ انتشار: شنبه 1396/7/22
کد خبر: 60865
انتخاب 19 عنوان از آثار دارالحدیث براي مقاطع تحصيلي مختلف

انتخاب 19 عنوان از آثار دارالحدیث براي مقاطع تحصيلي مختلف

معاون فرهنگي و هنري مؤسسه دارالحديث از انتخاب 19 عنوان اثر تولید شده توسط این معاونت به عنوان آثار مناسب برای مقاطع تحصیلی آموزش ابتدایی و متوسطه از سوي دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیاامروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به انتشار آثاری پیرامون محرم و عاشورا اظهار کرد: بالغ بر ۱۰ عنوان اثر و یک نرم‌افزار پیرامون محرم وامام حسین(ع)تولید شده و دانشنامه امام حسین(ع) در قالب ۱۶ جلد ویژه عموم مردم، اهل منبر و مداحان منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد:دانشنامه امام حسین(ع)به زبان عربی با عنوان موسوعه امام حسین(ع) منتشر شده است. انتشار شهادت‌نامه امام حسین(ع) در دو جلد و تلخیص آن در یک جلد از دیگر آثار دارالحدیث است به طوری که در این کتاب واقعه عاشورا و شهادت حضرت با استفاده از مقاتل و منابع معتبر گردآوری شده است.

مدیر انتشارات مؤسسه دارالحدیث با بیان اینکه شهادتنامه یکی از متون معتبر و جامع است گفت: این اثر برای کسانی که بخواهند در زمینه شهادت حضرت در واقعه عاشورا اطلاعات کسب کنند قابل استفاده و مفید محسوب می‌شود. عربی این کتاب الصحیح من مقتل سیدالشهدا و اصحابه است.

وی عنوان کرد: مجموعه رستاخیز کربلا از دیگر آثار مؤسسه محسوب می‌شود که سه جلد این اثر به ترتیب به پیش از عاشورا، روز عاشورا و پس از عاشورا می‌پردازد.

سبحانی‌نیا یادآور شد:‌کتابی دیگر با عنوان از عاشورا بیشتر بدانیم در قالب ۷۲ سؤال پیرامون عاشورا منتشر شده و به پرسش‌های جوانان در زمینه این موضوع پاسخ می‌دهد.

وی نرم‌افزارثاراللهرا از دیگر آثار مؤسسه دارالحدیث ذکر کرد و افزود: در این نرم‌افزار با نمایش فیلم و انیمیشن سبک زندگی امام حسین(ع) به صورت جذاب بیان شده و برای مخاطب عام بسیار مفید است.

معاون فرهنگی و هنری مؤسسه دارالحدیث خاطرنشان کرد: کتاب شعر عاشورایی از دیگر آثار است که مجموعه شعر عاشورایی ویژه این ایام در این کتاب گردآوری شده است.

وی از انتخاب ۱۹ عنوان اثر تولید شده توسط معاونت فرهنگی و هنری دارالحدیث به عنوان آثار مناسب برای مقاطع تحصیلی آموزش ابتدایی و متوسطه خبر داد و افزود: دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش پس از بررسی منشورات، این آثار را برای مقاطع تحصیلی پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه انتخاب کرد.

سبحانی‌نیا با بیان اینکه‌ آثار منتخب به ۵۰ هزار مدرسه و آموزشگاه در سطح کشور معرفی شد گفت: این کتاب‌ها شامل ۱۰ عنوان برای مقطع پیش دبستانی با عنوان شکوفه‌های دانایی به منظور آموزش سبک زندگی را با زبان ساده، زیبا و با رویکرد دینی است و باقیمانده این آثار برای مقطع ابتدایی، مقطع متوسطه اول، مقطع متوسطه دوم و متوسطه فنی و حرفه‌ای انتخاب شده است.

معاون فرهنگی و هنری مؤسسه دارالحدیث با اشاره به ذکر عناوین این آثار در سایت و مجله فهرستگان رشد گفت: این آثار به همت واحد تولید متون عمومی و ترویجی معاونت فرهنگی و هنری دارالحدیث تولید شده است.