پنج شنبه 1396/11/12
کد : 62769

"تاریخ حدیث" منتشر شد

کتاب «تاریخ حدیث»، از مجموعه درس نوشتار متنا، جدیدترین اثر حجت‌الاسلام سید محمدکاظم طباطبایی، رئیس پژوهشکدۀ علوم و معارف حدیث مؤسسۀ دارالحدیث است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، در مقدمۀ این کتاب آمده است: «حدیث» از آغازین گزارش سنت تا آن زمان که به منظر ما رسیده است، تاریخی پر فراز و نشیب را پیموده و سرگذشتی ویژه دارد. از یک سو نماد فرهنگی دورۀ حضور است و از سویی نماد تلاش محدثانی که با آموختن و آموزاندن، خواندن و نوشتن، افزودن و پیراستن و ... این مجموعه را به آیندگان هدیه دادند.

تاریخ حدیث از منظر دیگر نمایانگر سختگیری و خفقان حاکمیت ـ خواه حکومت و خواه خواستۀ عوام ـ نیز هست، همچنان که گزارشگر تطور و تغییر فرهنگی و اجتماعی در دوره‌های متفاوت نیز است.

دربارۀ تاریخ حدیث نگاشته‌های مفید و شاید متعددی در اختیار باشد که بیشتر ناظر به تاریخ حدیث اهل سنت، تاریخ محدثان و نگاشته‌های حدیثی است که گاه به اجمال و گاه به تفصیل به برخی از موضوعات پیش گفته پرداخته‌اند.

ویژگی‌های تاریخ حدیث شیعه، ویژگی‌های تاریخ حدیث اهل سنت، آثار و فوائد بررسی تاریخ حدیث، ویژگی‌های حدیث در عصر رسول خدا(ص)، شیوه‌های نشر حدیث در عصر امام حسن(ع) و امام حسین(ع)، شیوه‌های نشر حدیث در زمان امام سجاد(ع) و ... از جمله موضوعات مطرح شده در فهرست این کتاب است.

این اثر در شماره نخست به تعداد ۵۰۰ کتاب منتشر شد.

چاپ اول کتاب تاریخ حدیث در ۳۳۱ صفحه جلد نرم و بهای  ۱۵۰۰۰ هزار تومان است و علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی: قم، خیابان معلم، پلاک ۱۲۵ مراجعه یا با شماره‌ها ۰۲۵۳۷۷۴۰۵۲۳ تماس بگیرند.

منبع :