پنج شنبه 1397/3/3
کد : 64536

مجموعه کتاب های «آبشار معرفت» منتشر شد

مجموعه کتاب های «آبشار معرفت» با مضامین حدیثی، نوشته عبدالهادی مسعودی، به همت سازمان چاپ و نشر دارالحدیث و به سفارش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران چاپ و منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، در مقدمه کتاب آمده است: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهت عمل به حدیث شریف نبوی ثقلین وهمچنین ترویج معارف نورانی پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و اهل بیت بزرگوارش علیهم السلام در تعامل با موسسه دارالحدیث اقدام به چاپ سه جلد کتاب حدیث با عنوان (آبشار معرفت) برای سه گروه مخاطبان (کارکنان پایور، خواهران شاغل و همسران کارکنان، جوانان شامل دانشجویان و دانش آموزان مقطع دبیرستان و سربازان) کرده است.

 بی گمان ترویج سیره اهل بیت علیهم السلام در بین کارکنان ارتش و خانواده های آنان، یکی از اهداف راهبردی این سازمان بوده و بدین منظور،هفت دوره جشنواره های حدیث را باشکوه برگزار کرده است.

در سال جاری نیز با توجه به رئوس طرح های فرهنگی مصباح در نظر دارد هشتمین دوره جشنواره حدیث را متفاوت از سالهای گذشته و با نگاهی کاملا کاربردی و اثر بخش برگزار کند و احادیث انتخابی را علاوه بر ترجمه،همراه با توضیحات مشروح در اختیار عاشقان اهل بیت علیهم السلام قرار دهد. 

وجه مشترک هر سه جلد کتاب،احادیث مربوط به مبحث(خداشناسی) است که در بخش نخست آنها درج شده و در ادامه با توجه به نیاز مخاطبان هر کتاب،سرفصل های متفاوتی  قرار داده شده است.

محتوای جلد اول،احادیثی است که برای (کارکنان پایور)در تعالی مسیر زندگی و مسولیتشان نسبت به همسر،فرزندان و حفظ و حراست از نظام مقدس اسلامی،بسیار مفید است.

جلد دوم برای بانوان است و شیوه صحیح همسر داری و تربیت فرزندان و وظایفشان در فعالیت های اجتماعی را به آنان یادآوری کرده است.

اما در جلد سوم کتاب روی سخن آن با (جوانان)است و آنها را در شناخت وظایفشان نسبت به پدر و مادر،جامعه و محیط کار راهنمایی می کند.ویژگی بارز این کتاب ها این است که احادیث انتخاب شده برای افراد مختلف در طول دوران زندگی  یا در روابط اجتماعی شان مفید است و شرح وتفسیر ساده و مختصری که در ذیل احادیث آورده شده،مخاطب را به درک اصل معنی حدیث رهنمون می کند.امیدواریم با تالیف این کتاب ها،گامی در جهت ترویج سبک زندگی و سیره معصومان علیهم السلام در بین خانواده بزرگ ارتش برداشته باشیم.                           

جلد یک آبشار معرفت (ویژه پایوران) شامل این بخش ها است:

بخش اول-خداشناسی بخش دوم- وظایف و مسئولیت های                                                                      

جلد دوم آبشار معرفت(ویژه بانوان) از این بخش ها تشکیل شده است :

بخش اول-خداشناسی   بخش دوم-وظایف خانوادگی بخش سوم-زن و آگاهی های مورد نیاز بخش چهارم-زن و اخلاق؛بخش پنجم- وظایف و مسئولیت ها .                                                          

جلد سوم آبشار معرفت(ویژه جوانان)، شامل این بخش ها است:

بخش اول-خدا شناسی ؛ بخش دوم- خود شناسی

چاپ اول آبشار معرفت در قالب سه کتاب با شمارگان ۴ هزار نسخه جلد نرم، و بهای هر جلد ۱۰ هزار تومان، نوشته حجت الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی، بهار ۱۳۹۷  توسط انتشارات دارالحدیث چاپ و منتشر شد