تاريخ انتشار: یکشنبه 1397/3/13
کد خبر: 64704
کتاب «حكمت‌نامه سالمند و اندرزنامه جوان» رونمایی شد

کتاب «حكمت‌نامه سالمند و اندرزنامه جوان» رونمایی شد

كتاب «حكمت‌نامه سالمند و اندرزنامه جوان» همزمان با سالروز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) با حضور جمعي از مسؤولان رونمايي شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، کتاب حکمت‌نامه سالمند و اندرزنامه جوان پیش از ظهر امروز در آسایشگاه خیریه سالمندان حضرت بقیة الله با حضور جمعی از مسؤولان اداره‌کل بهزیستی استان قم و مؤسسه دارالحدیث رونمایی شد.

کتاب حکمت‌نامه سالمند و اندرزنامه جوان با هدف ارائه رهنمودهای حکیمانه قرآن و اهل بیت(ع) با نظمی نوین درباره بهداشت روان سالمندان از منظر قرآن وحدیث توسط آیت الله محمدی ری شهری تألیف شده است و نکاتی آموزنده برای سالمندان را دربرمی‌گیرد.

مخاطب اصلی این اثر سالمندان هستند ولی مطالعه آن برای جوانان لازم و ضروری است زیرا سالمندانی می‌توانند بیشترین بهره‌برداری از نعمت سالمندی خود داشته باشند که زمینه آن را در جوانی فراهم کرده باشند.

کتاب حکمت‌نامه سالمند و اندرزنامه جوان به دو زبان عربی فارسی در ۳۶۳ صفحه از سوی آیت‌الله محمد محمدی ری شهری تألیف شده که با قیمت ۱۸ هزار تومان به همت انتشارات دارالحدیث منتشر شد.

حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا، معاون فرهنگی و هنری مؤسسه دارالحدیث در این مراسم با اشاره به کتاب حکمت‌نامه سالمند و اندرزنامه جوان گفت: این کتاب بر اساس آموزه‌های قرآنی و حدیث تألیف شده که در حقیقت در موضوع سالمند است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب علاوه بر سالمندان برای جوانان مؤثر است تا از حال و هوای سالمندی و نکات آموزنده در این زمینه بهره‌مند شوند تا بتوانند از خود و اطرافیان مراقبت کنند.

معاون فرهنگی و هنری مؤسسه دارالحدیث عنوان کرد: این کتاب برای مجامع مختلف مانند بهزیستی مؤثر است تا تأثیر مستقیم بر رفتار آنها داشته باشد و در زمینه نحوه رفتار با سالمندان آگاه شوند.

طی این مراسم با اهدای گل از سالمندان آسایشگاه بقیة الله تکریم شد.

 

 

               

 

حکمت نامه سالمند در دیگر خبرگزاری ها :