سه شنبه 1398/9/12
کد : 69271

کتاب مبانی حدیث شناسی منتشر شد

چاپ اول کتاب مبانی حدیث شناسی نوشته سید محمد کاظم طباطبایی از سوی مؤسسه انتشاراتی دارالحدیث منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، نویسنده در بخشی از کتاب آورده است: کتاب مبانی حدیث شناسی در پی برآوردن مطالبی در زمینه متن پژوهی، علوم پیرامونی و مباحث بنیادی است.

نویسنده ابراز امیدواری کرده که خواننده با دستیابی به نتیجه ای منطقی، علمی و پذیرفتنی، چگونگی استفاده از آنها برای حدیث پژوهان روشن شود.

در بخش دیگری از کتاب آمده است: شناخت نظام مند حدیث و آگاهی از جایگاه آن در هندسه معرفت دینی، نیازمند آشنایی با مباحث بنیادین حدیث پژوهی است.

مباحثس مانند رابطه حدیث با قرآن و نیز سنت نبوی و سیره اهل بیت(ع)، اعتبار سنت و حدیث، نیاز به حدیث و ویژگی های حدیث شیعه و حدیث سنی که یک به یک در کتاب بررسی شده است.

متاب مبانی حدیث در شانزده درس تدوین شده که فهرست برخی از دروس بدین شرح است: سنت، اعتبار سنت نبوی، اعتبار قول و فعل اهل بیت(ع)، نیاز به سنت، حدیث بسندگی، جایگاه روایات در فهم آیات قرآن، کاربرد روایات در فهم قرآن، گستره سنت و حدیث، ویژگی های حدیث شیعه، ویژگی های حدیث شیعه، اعتبارسنجی حدیث، عدالت صحابه.

چاپ اول کتاب مبانی حدیث شناسی نوشته حجت الاسلام و المسلمین سید محمد کاظم طباطبایی دانشیار دانشگاه قرآن و حدیث، جلد نرم در ۲۰۴ صفحه و بهای ۲۵ هزار تومان پاییز ۹۸ با حمایت مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور تدوین و به عنوان منبع آموزشی درس آشنایی با مبانی حدیث شناسی، رشته علوم قران و حدیث از سوی موسسه انتشاراتی دارالحدیث منتشر شد.